Przejdź do głównej zawartości

Niedoścignione kombi – 951km i 1027Nm




Każdy zmotoryzowany co najmniej raz w życiu staje przed istotnym wyborem – jakie auto kupić? Rodzinne czy sportowe? Diesla czy benzynę? Sedan a może jednak kombi? Biorąc pod uwagę nieustający napływ samochodów z zagranicy do naszego kraju, trzeba śmiało stwierdzić, że jeśli chodzi o pojazdy mechaniczne, szczerze, jest z czego wybierać. Po zakupie auta kwestie poruszone powyżej zbiegają na drugi plan. Pojawiają się za to nowe do rozpatrzenia. Przykładem może być tutaj chęć odmiany wizerunku swojego auta. Tadeusz postawił na niemiecki koncern. I mimo, że kupił „rodzinne kombi” syto wyposażone w konie mechaniczne, to apetyt na zwiększenie mocy rósł z dnia na dzień.

Prezentowany samochód to marka, której szczególnie przedstawiać nie trzeba. Jest to konkretnie model RS6 z 2008 roku, napędzany fabrycznie silnikiem o pojemności 5 litrów. Tadeusz po kilku miesiącach użytkowania auta, stwierdził, że jeżeli delikatnie podniesie moc, to nic złego się nie stanie. Zadanie od początku nie wydało się być tym z gatunku prostych. Biorąc pod uwagę model auta, dostępność i wysokość cen za części, wiadomym było to, że „er-szóstka” zostanie oddana w ręce profesjonalistów. Wybór padł na serwis Pachura Moto Center w Środzie Wielkopolskiej. Jak piszą o sobie ludzie tworzący ten serwis całość powstała z fascynacji, a sporty motorowe i samochody to nasza rodzinna pasja, bez której nie umiemy żyć. Miłością do czterech kółek zaraził nas ojciec, Mariusz i to pod jego czujnym okiem pewnym krokiem wkroczyliśmy na tory wyścigowe. Dziś wspólnie prowadzimy profesjonalny serwis Pachura Moto Center.

„Er-szóstka” odwiedziła serwis oddalony o czterysta kilometrów (od miejsca zamieszkania) nie raz. W trakcie ostatniej wizyty samochód przeszedł kolejne usprawnienia, które wprawiają w osłupienie każdego, czyniąc z tego kombi egzemplarz naprawdę kuriozalny. Tym razem popracowaliśmy nad układem paliwowym. Większe dawki paliwa pozwoliły nam na zwiększenie ciśnienia doładowania. Wyniki pomiarów na hamowni spełniają z nawiązką nasze oczekiwania. Ten RS6 wręcz kipi potęgą – udało nam się uzyskać moc maksymalną 951 KM przy 7000 obr/min. Silnik 5.0 TFSI rozwija potężny moment obrotowy 1000 Nm w bardzo szerokim zakresie obrotów silnika – pomiędzy 3200 a 7000 obr/ min, a jego maksymalna wartość to aż 1027 Nm. Moment obrotowy został ograniczony dla zapewnienia większego bezpieczeństwa przeniesienia napędu. Musimy zaznaczyć, że silnik tego RS6 jest doładowany jedynie przez turbosprężarki, bez wtrysku dodatkowych gazów – podtlenku azotu. Dodatkowo wzmocniliśmy też skrzynię biegów, obecnie jest ona lepiej przystosowana do nowych osiągów tego auta. Dla lepszej kontroli tego wulkanem mocy Audi wyposażyliśmy w zegary DEFI Advance BF, które wskazują wartości ciśnienia doładowania, temperatury spalin oraz temperatury oleju. Ten egzemplarz Audi RS6 już wcześniej należał do najszybszych Audi na świecie, ale teraz osiąga wprost oszałamiającą prędkość.


Właściciel prezentowanego auta chciał, rzecz jasna, zostać posiadaczem jednego z najmocniejszych egzemplarzy „er-szóstki”. To była kwestia priorytetowa. Jak tylko skończyły się zabiegi w serwisie Pachura Moto Center, Tadeusz postanowił poprawić stronę wizualną. W tym celu oddał auto do zakładu Auto Folia w Myślenicach, który zajął się oklejeniem wewnętrznym oraz zewnętrznym. Po oklejeniu rodzinne combi zyskało na drapieżności. Żeby ją jeszcze bardziej podkreślić Tadeusz „ubrał” samochód w dodatkowy zestaw spoilerów. Z przodu ową drapieżność podkreśla SPLITTER. Założono także listwy boczne BLACK PIANO oraz lotkę tylnej klapy ABT. Brakowało jedynie kół, które miały postawić przysłowiową kropkę. Po długich poszukiwaniach i zmaganiach z własnymi myślami, wybór padł na obręcze spod tego samego logo, co lotka. Jest konkretnie model ER-C SPORTFELGE  GUNMETAL. Rozmiar to sprawa oczywista. Nie mogły być małe, dlatego założono koła w rozmiarze dwudziestu cali.


Jeśli chodzi o kwestie osiągów, jak podaje sam właściciel „auto w idealnych warunkach pogodowych jest w stanie zejść poniżej 3 sekund w przyśpieszeniu do 100 km/h, poniżej 9 sekund do 200 km/h, a prędkość maksymalna ograniczona możliwościami hamowania 360+km/h”. 
W tym wypadku statystyki mówią same za siebie.

Znajdziecie nas na fb: MINTS oraz Cztery Kółka Mariusz Majta




Komentarze

Prześlij komentarz

Popularne posty z tego bloga

Ustawienia w piłce siatkowej

Obrona i asekuracja w piłce siatkowej – teoria i praktyka

Przyjęcie w piłce siatkowej

Atak w piłce siatkowej

 

Rozegranie w piłce siatkowej

 

Analiza wpływu rozkładu i skuteczności ataku ze względu na pozycję rozrywającego

Andrea Gardini – Blok

Pistolet VIS wz. 35 – broń której zazdrościli nam nawet Niemcy