Przejdź do głównej zawartości

Własna gwiazda


Są auta, które posiadają na swój temat mity. Są samochody bliźniaczo do siebie podobne. Są marki, które od lat mają swoją renomę i nigdy nie przestaną być pożądane. Są niczym powrót do wspomnień minionych dni, kiedy każdy marzył o czymś dla siebie. Są auta za którymi obejrzy się każdy. Są gwiazdy klasyczne i te wizualnie przerabiane. Dobrze, że są.

Kamil, właściciel prezentowanego auta, przygodę z motoryzacją zaczął od niemieckiego koncernu. Mercedes w201 z poczciwą jednostką pod maską – om601 (200d) był jego pierwszym samochodem. O wyborze tego auta zdecydował tata Kamila. Po odebraniu dokumentu uprawniającego do prowadzenia pojazdów mechanicznych, tata stwierdził, że Mercedes będzie „najlepszą lekcją pokory na drodze dla swojego syna”. Był rok 2009. Reakcja nie była mocno entuzjastyczna. Niemniej Kamil od początku polubił swój egzemplarz choć wtedy nie był on w żadnym stopniu klasykiem. Obiektem westchnień płci przeciwnej również. Mijały pierwsze lata użytkowania 200d, dodajmy użytkowania bezawaryjnego. Jednak w głowie Kamila rodziły się pierwsze pomysły na zbudowanie W201-ki. Jedynym ograniczeniem były fundusze. 

W prezentowanym modelu jako pierwsze zmieniły się felgi. Wybór padł na klasyczne obręcze Rial z polerowanym rantem w rozmiarze 15 cali. Drugą dokonaną zmianą była wymiana bordowych foteli na skórzane w kolorze kremowym. Chwilę później auto opadło niżej za sprawą sprężyn z wersji sportline. Jednak w dalszym ciągu samochód miał zbyt duży prześwit, dlatego sprężyny zostały odpowiednio skrócone. Widząc rezultaty wprowadzonych rozwiązań, Kamil zakupił nowe felgi. Tym razem wybrał 16 calowe obręcze firmy ACT z polerowanym rantem oraz frontami.


Wkrótce zapadła kolejna decyzja – odnowienie powłoki lakierniczej. Auto trafiło do kolegi u którego zostało przygotowane do ponownego lakierowania. Kiedy Mercedes nabierał nowego blasku Kamil trafił na felgi Zender Star w rozmiarze 17 cali. Zakupił dodatkowo amortyzatory TA Technix o skróconym skoku i drewnianą kierownicę firmy Oba. 
 
Rozpoczął się proces składania. Karoseria otrzymała oryginalny kolor 702, natomiast zderzak i lusterka polakierowano w czarny półmat. Czarne listwy chromowe zastąpiły złote chromy. W tej odsłonie auto przejeździło dwa sezony. 

Po tym czasie Kamil podjął kolejną decyzję – więcej mocy! Poczciwy om601 został zastąpiony jednostką o oznaczeniu m104 o pojemności 2.8 litra i mocy 193 KM. Nowe serce pochodziło od Mercedesa C-klasy w202. Jak przyznaje właściciel, była to operacja praco i czasochłonna. Wiele rzeczy wykonywano metodą „prób i błędów”, natomiast prace dotarły w końcu do finału i Kamil wyjechał z garażu dużo mocniejszą 190-tką. Z sukcesem zakończył sezon 2017. 


Z nadejściem wiosny przyszły nowe pomysły. Jednym konkretnym był ten o ubraniu Merca w klasyczny garnitur z epoki. Drogą kupna nabyto pakiet Kamei X1, który powędrował do lakiernika. W międzyczasie udało się zdobyć oryginalne lampy Red Fifft na tył. Założony został także końcowy wydech RM-Motors. Po złożeniu auta efekt był co najmniej niesamowity. Wszystko za sprawą gadżetów w klimacie epoki lat 80tych.

Największą radość sprawiają mi oczywiście przejażdżki moim długoletnim i wiekowym przyjacielem - bo śmiało tak mogę Merca nazwać. Ludzie reagują na mój samochód na pewno bardzo pozytywnie, często wyłapuje okejki w moją stronę, widać w lusterkach, że odwracają głowy i robią zdjęcia. 

Mercedes jest coraz częściej obieraną bazą do zmian wizualno-mechanicznych. Cieszy fakt, że klasyka jest bez przerwy popularna. Patrząc na samochód Kamila trudno nie zgodzić się ze stwierdzeniem, że jego egzemplarz jest mocno dopieszczony. Pakiet Kamei z epoki wyróżnia auto spośród innych i sprawia, że jest własną i indywidualną „gwiazdą” właściciela.

Dane techniczne:
Mercedes w201 (190)
Rok produkcji : 1987
Pakiet Kamei X1
Silnik m104 2.8
Wnętrze bordowo kremowe
Felgi - Zender Star 8,5J & 9,5J




Znajdziecie nas na fb: MINTS oraz Cztery Kółka Mariusz Majta

Komentarze

  1. Zgadzam się w stu procentach. Na żywo wygląda jeszcze lepiej!

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Popularne posty z tego bloga

Ustawienia w piłce siatkowej

Obrona i asekuracja w piłce siatkowej – teoria i praktyka

Przyjęcie w piłce siatkowej

Atak w piłce siatkowej

 

Rozegranie w piłce siatkowej

 

Analiza wpływu rozkładu i skuteczności ataku ze względu na pozycję rozrywającego

Andrea Gardini – Blok

Pistolet VIS wz. 35 – broń której zazdrościli nam nawet Niemcy