Przejdź do głównej zawartości

Po swojemu





Prezentowany model z niemieckiego koncernu to auto, które od lat nie cierpi na brak wielbicieli. Zarówno tuning mechaniczny, jak i techniczny to dwa nieodzowne fundamenty tuningowania. Chyba każdy zgodzi się z tym, że jeśli chodzi o golfa drugiej generacji,  najczęściej ubiera się go w szaty z niemieckiej szkoły – nisko i szeroko. Wcale to nie dziwi, ponieważ gabaryty tego modelu idealnie wpisują się w nurt tej idei. Kolejnym przykładem na to, jak zmienić wizerunek swojej dwójki jest Norman, który od czterech lat wprowadza własne koncepty.

Pierwszy zew
Moja przygoda z motoryzacją zaczęła się bardzo szybko. Już od najmłodszych lat spędzałem czas z tatą w garażu. Z opowiadań rodziców wiadomo mi, że w wieku sześciu lat odkręciłem mamie śrubę centralną łapy silnika w maluchu. Mają lat siedemnascie miałem odłożone pieniądze, zarobione w firmie taty. Postanowiłem razem z nim, że kupie auto. Golfa nabyłem w Katowicach. Jak w większości przypadków wybrały oczy, nie rozum. Golf był pokryty rdzą i miał lusterka m-look (śmiech).

Pierwsza wizja, pierwsze zmiany
Na początku miałem pewną gotową wizję, ale wszystko ewoluowało w czasie. Praktycznie cztery lata, odkąd go mam. Na pierwszy strzał poszła blacharka, której uczyłem się właśnie na tym aucie. A później lawina ruszyła: gwint, szeroka stal, czyli nisko i szeroko, czysty german style. Wybór Golfa II to właściwie przypadek. Miał być maluch, ale ziomek któremu bardzo dziękuję, nakierował mnie na Golfa.


To, co założone
Aktualny setup z zewnątrz to: całe auto zostało pomalowane w kolor z palety Opla Astry J, dach został wycięty pod faltdach z Twingo, felgi BBS RM w hydrografice przód: 9j na tym opona 185/45/15 tył: 9,5j na tym opona 195/45/15, w związku z tym, że Golf był goły wpadł kompletny pakiet GTI do tego zaklepane i zrolowane błotniki, żeby dało się zrobić spas, na pokładzie siedzi również air ride sterowany osiami przód tył zrobiony przeze mnie, w komorze silnika zawitał poczciwy 1.8 T z Audi A3, wraz z całym nowym dolotem i wydechem. Wcześniej siedział tam 1.9 TDI to było wtedy kiedy Golf był moim daily.

Co do środka... Robiąc wnętrze wpadłem na pomysł, żeby większość była w skórze (eko :) ). Postawiłem na kontrast między kolorem czarnym i czerwonym, niektórym może się to podobać, a dla innych to zwykła wiocha. W bagażniku zrobiłem zabudowę z dwoma głośnikami firmy HANNIBAL obok nich stoją 2 kompresory VIAIR 380C połączone miedzianymi przewodami z butlą również we wzorze tym co na felgach, która jest na środku kanapy tylnej.

Auto buduję tylko i wyłącznie sam. Nie lubię jeśli ktoś wtrąca mi się w moją pracę, jedynie malowane było przez lakiernika, ale i do tej profesji dojdę.



Na sezon 2k18 przygotowałem zmiany o 180*, będzie styl bardziej racingowy i stance. Reszty nie chce zdradzać. Lubię po prostu to robić, cieszy mnie to, że jeśli ktoś spyta się mnie o samochód to mogę mu wszystko ze szczegółami opowiedzieć nie tłumacząc się, że zrobiła to jakaś firma i nie wiem. Praktycznie każdą wolna chwilę spędzam w garażu coś rzeźbiąc przy aucie nie tylko przy Golfie, niekiedy nawet zaniedbując swoją rodzinę.

Ludzie reagują różnie, ale jeżdżąc na różnorodne eventy większość reakcji jest pozytywna czy to w trasie czy na postoju. Na szczęście kontrole przez policję od 2 sezonów mam sporadycznie przez własną głupotę gdy nie chce mi się założyć tablicy z przodu.

Największym wyróżnieniem dla mnie (co dla niektórych może być śmieszne) było dostanie się na RACEISM, a tak ogólnie to mam kilka wyróżnień, z których również się cieszę.


Znajdziecie nas na fb: MINTS oraz Cztery Kółka Mariusz Majta

Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Ustawienia w piłce siatkowej

Obrona i asekuracja w piłce siatkowej – teoria i praktyka

Przyjęcie w piłce siatkowej

Atak w piłce siatkowej

 

Rozegranie w piłce siatkowej

 

Analiza wpływu rozkładu i skuteczności ataku ze względu na pozycję rozrywającego

Andrea Gardini – Blok

Pistolet VIS wz. 35 – broń której zazdrościli nam nawet Niemcy