Przejdź do głównej zawartości

Mały i szeroki


Nie pamiętam ilu właścicieli 126p spotkałem w swoim dotychczasowym życiu. Trudno mi również określić ilość projektów, które udało mi się do aktualnego momentu opisać. Wiem natomiast jedno – nasze społeczeństwo kocha to auto! Samochód, który w dalszym ciągu poddawany jest zmianom wykręca mój i Twój kark. Trudno się temu dziwić.

Ścieżka
Alex swoją pasję zaczął budować już w dzieciństwie. Zabawki w postaci samochodowych modeli nie były mu obce. Wraz z upływem czasu zajął się modelarstwem samochodowym z dużym naciskiem na tuning. Jak sam twierdzi polską scenę obserwuje już od dawna. 

Pierwszym pojazdem z którym Alex miał styczność był dwukołowy Simson. Jego następcą był nieco większy motocykl i w końcu nadszedł dzień, gdy został posiadaczem 126p. Nad rozwojem pasji od samego początku czuwał tata, który zabierał swojego małego syna na rajdy i sam w nich uczestniczył.




Popołudniowa decyzja
Pewnego popołudnia obaj panowie stwierdzili, że chcą kupić Fiata 126p i poddać go zmianom. Kwestią od początku wiadomą było to, że auto otrzyma poszerzenia. Było także kilka warunków: blisko, tanio, produkcja poniżej 92 roku. Ciekawostką jest to, że auto nie musiało mieć zdrowej budy! To wyjątek – zazwyczaj każdy poszukujący skupia się na tym, aby kupić samochód w jak najlepszej kondycji blacharskiej. Najbardziej zależało na tym, aby maluch miał zardzewiałe błotniki, ponieważ zdrowych szkoda byłoby ciąć.  Z kolegą Olafem, panowie udali się po auto. Za całe 700 złotych wrzucili malucha w częściach na lawetę. Samochód został drastycznie potraktowany kątówką przez poprzednika. Ale o to właśnie chodziło - nie miał być perfekcyjny. Ciekawostką jest fakt, iż samochód posiadał nowe tablice rejestracyjne, jeszcze w foliach z naszego miasta, mimo, że stał w Bełchatowie”.

Wizja była taka, że samochód ma być poszerzony. Reszta zmian wyszła w praniu jak to się mówi. Wiadomo było jeszcze tylko to, że nie będzie to żaden swap. Zostają dwa cylindry. Inaczej 126p traci duszę.



Praca
Właściciel prezentowanego auta wszystkie prace musiał zacząć od samego początku. Przygotował więc całą karoserię do oczyszczenia z rdzy. Remont blacharski zakończył się lakierowaniem w kolorze białym. W dalszej kolejności właściciel założył poszerzenia i customową dokładkę wykonaną własnoręcznie. Świadomie zdecydował, że jego projekt będzie pozbawiony zderzaków.

Szukając kolejnych zmian zauważymy, że tylna klapa pochodzi z wersji Bambino, a wszystkie lampy wyposażono w białe klosze. Tylne otrzymały dodatkowo charakterystyczne gwiazdki. Remont blacharski pokrył wszystkie otwory po znaczkach i listwach. Lusterka pochodzą z wersji Elegant. 

Przy budowie projektu duże znaczenie odgrywa wybór koła. Każdy chce mieć coś, co będzie podkreślać jego auto i wykonaną pracę. Od jakiegoś czasu można zaobserwować, że felgi Rota Smoor cieszą sią dużym zainteresowaniem. Alex postanowił założyć do swojego auta felgi o szerokości 8j.

Maluch jest prosty. Od zawsze lubiłem te auta. Dużo można zrobić samemu. Mój tata miał ich dość sporo, od cywilnych po rajdówki. I mimo ogromnej ilości modyfikowanych maluchów, większość jest zrobiona bardzo słabo, a takie które są zrobione dobrze, ze stylem, można policzyć na palcach jednej ręki.



Zmiany nie ominęły także środka. Na pokładzie tego białego malucha znajdziemy kubełkowe fotele firmy Bimarco. Ich uzupełnieniem są czerwone pasy szelkowe oraz kierownica firmy Monza. Alex postanowił skompletować dodatkowo gałkę zmiany biegów tego samego producenta. Na desce rozdzielczej wylądował obrotomierz z tyłu natomiast pozbyto się kanapy. Całość prac we wnętrzu zakończono montażem czarnej podsufitki. 

Dla mnie wyróżnieniem jest to ze skręca kark na ulicy, czy też to na jakie złoty udało mi się dostać.

Fiat 126p to już przeszłość. Czas, który w polskim koncernie samochodowym nigdy już nie wróci. Dlatego tym bardziej cieszy fakt, że są wśród nas tacy, którzy nie pozwalają zapomnieć o tym samochodzie.



Znajdziecie nas na fb:  MINTS oraz Cztery Kółka Mariusz Majta

Komentarze

Prześlij komentarz

Popularne posty z tego bloga

Ustawienia w piłce siatkowej

Obrona i asekuracja w piłce siatkowej – teoria i praktyka

Przyjęcie w piłce siatkowej

Atak w piłce siatkowej

 

Rozegranie w piłce siatkowej

 

Analiza wpływu rozkładu i skuteczności ataku ze względu na pozycję rozrywającego

Andrea Gardini – Blok

Pistolet VIS wz. 35 – broń której zazdrościli nam nawet Niemcy