Japońskie i niemieckie samochody od kilku lat wiodą prym na
polskiej scenie tuningowej. Jeśli ktoś
odwiedza zloty motoryzacyjne ten wie, że miłośników grupy VAG również nie
brakuje. Jeśli zaś weźmiemy pod uwagę koncern japoński to każdy zobaczy dużą
ilość samochodów spod znaku Hondy czy choćby Nissana. Gdyby odnieść się
sceptycznie do powyższych słów można by powiedzieć, że brakuje odważnych
projektów innych modeli. Na szczęście Michał podszedł do tej kwestii na swój
sposób.
"To"
„To” przyszło samo,
pewnego dnia. Początek – resoraki i klocki lego. Potem pojawiła się świadomość
tego, co człowiekowi daje samochód. Od tego czasu Michał chciał mieć swoje
cztery kółka.
Po 10 latach od zdania
egzaminu, przejechanie jednorazowo 1000 kilometrów powoduje u mnie uśmiech na
twarzy… a nie zmęczenie.
Powrót
Był rok 2006. Młody chłopak wracając ze szkoły nagle zobaczył
ją – zieloną Mazdę 323F. Nigdy wcześniej nie widział takiego samochodu.
Pierwszy kontakt wzrokowy doprowadził do natychmiastowego zauroczenia. Trzy
lata później, po zdanym egzaminie i odłożeniu sensownej kwoty świeżo upieczony
kierowca zaczął poszukiwania samochodu. Nie
umiałem nic wybrać… Szczęście chciało, że raz gdy siedziałem w barze na piwku,
wpadł mój znajomy mechanik. Wiem, że ma auta jednym palcu i czasem czymś
handluje. Więc wołam: Siemaa, masz do polecenia jakieś fajne auto? On na to że chce sprzedać Mazdę 323F BA. Nawet się nie zastanawiałem. Na
drugi dzień spotkaliśmy się u niego. Otworzył garaż, a w nim stał dokładnie ten samochód, który
widziałem 3 lata wcześniej. I tak mam ją do dziś.
Radość
Właściciel
prezentowanego auta początkowo nie planował żadnych zmian. Cieszył się jazdą i
nie zależało mu na zmianie czegokolwiek. Mazda przez cztery lata użytkowania
jeździła jako seryjne auto. Potem za sprawą sieci otworzył się dla Michała
świat z częściami z innych niedostępnych krajów. Tak zaczął się tuning na
całego. Na pierwszy ogień poszły
koła. Potem drobne zmiany we wnętrzu. Ale porządny
tuning wizualny zaczął się jakieś 4 lata temu.
Jest to moje pierwsze
auto , no i w Polsce tych samochód nikt nie tuninguje.... poza tym to auto jest
piękne tylko jak diament trzeba odpowiednio oszlifować.
Zakres prac
SILNIK: 2,0 DOHC V6 24v Moc 144 KM
NADWOZIE:
-lakier z palety BMW Sepang Brozne metallic
-odbłyśnik długich oraz osłona soczewki -
czarny mat -
-wnęki zderzaków przód oraz tył - czarny
połysk
-znaczki tył - czarny połysk
-ambery JDM (oryginał)
-przyciemnione szyby
-pakiet MAZDASPEED touring kit A-spec (dokładka przód i progi kopie) tylny spoiler ORYGINAŁ, mały spoiler zamiennik
-blenda bez napisów JDM lantis
-osłony reflektorów JDM
-owiewki szyb bocznych JDM Lantis
UKŁAD WYDECHOWY:
-tłumik końcowy ULTER dedykowany (będzie kwas)
ZAWIESZENIE:
-zawieszenie gwintowane BC racing z 30
stopniową regulacją twardośći, camber plates na przodzie
FELGI & OPONY:
-felgi Volk Rays GTP 2 częściowe skręcane
przód 8j 17' tył 9j 17' opony Uniroyal rainsport 2 przód 195/45/17 tył
205/45/17 dystans przód 4 mm tył 14 mm + długie szpilki.
O
pacz… spoiler z Coswortha ….
WNĘTRZE:
-tapicerka skórzana szaro-czarna przeszyta
czarna nicia
-boczki drzwi skóra
-pewne elementy z czarnego floku
-indiglo
-gałka Mazdaspeed
-rozpórka przód Mazdaspeed
-rozpórka tył home made
-podłokietnik LAntis
-torba z półka bagażnika lantis
-chromowane nakładki na progi
-chromowane klamki z 626
-dodatkowe czujniki w nawiewie(dragon
gauge) ciśnienie i temp oleju coinholder
-kierownica drewniana Nardi Torino
-dywaniki Lantis (oryginał)
LISTA GRATÓW JDM – wszystko sprowadzane z Japoni, Malezjii, Australii, Holandii, Anglii i Nowej Zelandii.
-rozpórka MAZDASPEED(CUSCO)
-gałka zmiany biegów MAZDASPEED
-dokładka przednia MAZDASPEED TOURING KIT A-SPEC (kopia)
-progi MAZDASPEED TOURING KIT A-SPEC
(kopia)
-spojler (skrzydło) MAZDASPEED TOURING
KIT A-SPEC (oryginał)
-pomarańczowe kierunki-ambery (oryginał)
-blenda MAZDA LANTIS (oryginał)
-cup holder
-podłokietnik (oryginał)
-Coin holder (oryginał)
-plakietka TUNING BY MAZDASPEED FACTORY
(oryginał)
-nakrętka na wlew oleju MAZDASPEED (nie oryginał ale i tak
poszukiwany)
-kierownica Nardi Torino
-owiewki szyb bocznych lantis (oryginał)
-ółka z torba w bagażniku Lantis (oryginał)
-osłony reflektorów Lantis (oryginał)
-dywaniki Lantis (oryginał)
-lantis to 323F BA na inne rynki niż europa
Nagrody
Nie oklepana baza jest doceniana przez
przechodniów i organizatorów zlotów. Choć reakcje tych pierwszych, jak mówi sam
Michał, są różne. Wszystko przez kontrowersyjny
spoiler, który jest jednak oryginałem stworzonym przez Mazde do tego modelu. Baaaardzo trudno go zdobyć... ja
sprowadziłem go aż z Australii . Mazda zajęła 1 miejsce na
zlocie 323F w kategorii Audio i 2 miejsce za najepszy Japończyk od TuningKingaz
(SCP).
Koniec?
Michał ma się czym chwalić. Jeśli weźmiemy pod
uwagę fakt, że wziął na warsztat bardzo rzadką bazę, to z pewnością
właścicielowi należą się brawa. W żadnym wypadku nie planuje rozstawać się ze
swoją młodzieńczą miłością. Jeśli fundusze pozwolą to na pokładzie samochodu
zagości między innymi zawieszenie pneumatyczne.
Znajdziecie nas na fb: MINTS oraz Cztery Kółka Mariusz Majta
Komentarze
Prześlij komentarz